سه شنبه ۰۸ اسفند ۰۲

مزایای یک شبکه خصوصی موبایل چیست؟

4G/LTE و صنایع دارای دارایی بر مسلط هستند

این واقعیت که امروزه تعداد کمی از برنامه‌های بالغ نیاز به عملکرد 5G دارند، یکی از دلایلی است که 80 درصد از استقرار MPN به 4G/LTE محدود می‌شود. این فناوری بالغ تر و به طور قابل توجهی ارزان تر است. امروزه بیشتر پیاده‌سازی‌ها بر بخش‌های دارای دارایی‌محور، به‌ویژه معدن/نفت و گاز، تولید، بنادر و تاسیسات متمرکز هستند. معدن/نفت و گاز با توجه به سهم نسبی آن در اقتصاد جهانی (1.2%) که حدود 20% از کل استقرارها را به خود اختصاص می دهد، به ویژه دارای نمایش قوی است. این یک پذیرنده اولیه و قوی MPN بوده است. به طور معمول، سایت ها بسیار از راه دور هستند و هیچ طیفی برای رسیدگی به آنها وجود ندارد. اینها همچنین معمولاً سایت‌های بسیار بزرگی هستند که نیازمندی‌های پیچیده هستند و در غیر این صورت، پوشش شبکه تلفن همراه اغلب وجود ندارد.

22000 نصب تا سال 2030 پیش بینی می شود

انجمن جهانی تامین کنندگان موبایل در ژوئن 2022 گزارش داد که 794 سازمان شبکه های خصوصی 4G یا 5G را مستقر کرده اند. تا پایان سال 2022، Transforma Insights پیش‌بینی می‌کند که بین 1000 تا 1500 MPN در سراسر جهان مستقر خواهد شد، رقمی که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به حدود 10،000 تا 40،000 افزایش یابد، بسته به سناریویی که پیش‌بینی می‌شود. 22000.
شبکه های مجازی

هزینه استقرار شبکه مقداری کاهش خواهد یافت

یکی از بزرگ ترین عوامل محدودکننده در استقرار MPN ها هزینه خواهد بود.

در حالی که برخی از استقرارها کم تر از ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود، به طور معمول، هزینه کلی بیش از ۵۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود که آن را تا ده برابر گران تر از استقرار تکنولوژی های جایگزین از جمله Wi-Fi ۶. خواهد کرد.

برای ۵ G، هزینه به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

نتیجه این هزینه بالاتر این است که تنها شرکت هایی که به قابلیت ارائه شده توسط ۴G و ۵G نیاز دارند، این فن آوری ها را انتخاب خواهند کرد.

علاوه بر این، این هزینه ها تنها مربوط به زیرساخت است.

هزینه دستگاه ها نیز بسته به نوع استقرار، بین ۵ تا ۵۰ برابر خواهد بود.

یک تحول جذاب در قیمت گذاری با عرضه AWS ⁇ s Private ۵G اتفاق افتاد.

هدف از راه اندازی آن، استفاده از زیرساخت های شبکه، شبکه اصلی و سیم کارت است.

قیمت گذاری غیر منطقی حدود ۱۰۰ دستگاه را شامل می شود که در حدود ۷،۰۰۰ دلار آمریکا در هر ماه، یعنی؛ دلار آمریکا ۷۰ دلار آمریکا در هر ماه است.

شبکه های بزرگ ۴G و ۵G می توانند هزاران دستگاه را پشتیبانی کنند، حتی با ۱۰۰۰ دستگاه، هزینه سالانه نزدیک به ۱ میلیون دلار آمریکا خواهد بود.
منبع

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.